[O1] Śruba stablizująca akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kuba772
    Drive
    • 2010
    • 68

    [O1] Śruba stablizująca akumulator

    elemenateur witaj

    olej do dsg + filtr dsg ,
    olej motul do 2,0tdi + filtr ,
    olej motul do 1,4tsi + filtr
    filtr paliwa do 2,0tdi

    poprosił bym o ceny z przesyłką . oznaczenia olei pewnie znasz /bo ja nie /
  • Iwan89
    Ambiente
    • 2009
    • 183

    #2
    [O1] Śruba stablizująca akumulator

    Mój problem skupia się konkretnie na śrubie która zabezpiecza akumulator przed przemieszczaniem się. Chodzi o to, że kręci się w miejscu i nie mogę jej zdjąć. Od spodu wymacałem, że nie ma jakiejś drugiej śrubki, także już nie wiem na jakiej zasadzie to działa. Bo jeśli gwint się wytarł to śruba powinna puścić, a jeśli gwintu nie było to od spodu powinna być nakrętka, której nie ma. Trzyma bardzo mocno i nie chce puścić. Dodam, że śruba jak i element trzymający akumulator są pordzewiałe. Ma ktoś jakiś pomysł czy muszę tam zrobić małą rozróbę młotkiem? :twisted:

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Podstawa akumulatora jest z tworzywa sztucznego, w której jest osadzona metalowa tulejka na śrubę M8 dociskającą uchwyt blokujący akumulator. Zapewne z powodu korozji śruba obraca się wraz z tulejką. Spróbuj zapuścić śrubę naftą lub innym penetratorem działającym na rdzę. Trzeba jakoś pokombinować aby zablokować tulejkę.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        Zamieszczone przez endryu
        Zapewne z powodu korozji śruba
        wydaje mi się ,że u mnie jest nakrętka 8mm ktura dociska klin na klucz13
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • 13karolss
          Ambiente
          • 2010
          • 199

          #5
          daj podkladke :P
          karol - człowiek który zostal papierzem

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3773
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Zamieszczone przez tomus7
            wydaje mi się ,że u mnie jest nakrętka 8mm ktura dociska klin na klucz13
            może jakaś przeróbka
            U mnie oryginalnie śruba z kołnierzem M8x30.
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • Iwan89
              Ambiente
              • 2009
              • 183

              #7
              Tam ciężko nawet palce od spodu wsadzić, ale wymacałem tam od spodu chyba tą tulejkę, bo nakrętka to nie jest, coś szerszego od śruby, okrągłego i obraca się razem ze śrubą. Niezłym wyczynem będzie tam nakręcenie nakrętki na tą śrubę, do tego wydaje mi się, że jak tam nakręcę nakrętkę to ona się dokręci do tulejki i całość i tak będzie się kręciła, co innego jakby ta tulejka od dołu nie wystawała to wtedy nakrętka dokręciłaby się do podstawy akumulatora. BTW. popsikałem WD40 i to był błąd bo teraz jeszcze lżej się obraca w tulejce. Nie mam pomysłów już.. Taka pierdoła a tyle problemu

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10922
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                tulejka się obraca - jeszcze jedno przemyślane rozwiązanie
                jak się już obraca to spróbuj podważyć i wyrwać razem ze śrubą z podstawy aku
                potem będziesz kombinował ze srubą i nakrętką
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • hates
                  Classic
                  • 2011
                  • 17

                  #9
                  jeśli dasz radę wyczuć ją od spodu to może da się złapać żabą lub kluczem docisk.? a później wykręcić srubę?

                  Komentarz

                  Pracuję...